همایش بین المللی فناوری اطلاعات




دریافت فرم ثبت نام نمایشگاه

روز شمار کنگره
تا روز برگزاری همایش :



عضویت در خبرنامه فناوری اطلاعات

روابط عمومی الکترونیک و تکنولوژی های نوین ارتباطی

3 مهر 1395

دبیرخانه همایش بین المللی فناوری اطلاعات اعلام می دارد: ـ وب سایت : یکی از فنون رسانه ای که به مدد بهرهگیری از اینترنت سهولت و سرعت بالایی در اطلاع رسانی فراهم کرده است راه اندازی سایت است که این قابلیت را ایجاد کرده که روابط عمومی ها با بهره گیری از آن آخرین اطلاعات سازمان را بصورت لحظه ای در اختیار مخاطبان قرار دهند .

در مورد سایت چند نکته حائز اهمیت است ، اول اینکه طراحی و گرافیک سایت باید جذاب باشد . دوم سایت باید از نظر اطلاعاتی قوی باشد و اطلاعات کامل سازمان را داشته باشد . سوم سایت باید تعاملی باشد و اجازه انتقاد و پیشنهاد و تعامل را به مخاطبان خود بدهد . چهارم اینکه اطلاعات سایت باید به روز باشد . پنجم اصل خلاقیت و نو آوری در سایت رعایت شود .

2ـ پیامک : راه ارتباطی ساده ، جدید و کم هزینه که به صورت متن (sms) و تصویر (mms ) وجود دارد . پیامک مخاطب های زیادی را در بر می گیرد و از این نظر رسانه مهمی است مشروط بر آنکه :

1ـ پیام های ارسالی کوتاه باشد 2ـ اهم مطالب از این طریق اطلاع رسانی شود و از پیامک کردن اخبار و اطلاعات کم اهمیت اجتناب گردد .

2ـ تعداد پیامک های ارسالی آنقدر زیاد نشود که به ضد تبلیغ تبدیل گردد و کارایی خود را از دست بدهد که در این صورت بازگرداندن مخاطب از دست رفته بسیار سخت و دشوار وگاهی ناممکن خواهد بود پیامک دارای چند ویژگی است :

3ـ سرعت 2ـ ساده بودن آماده سازی محتوا 3ـ گستردگی مخاطب 4ـ اقتصادی بودن 5ـ تعاملی بودن 6ـ امکان هدف گذاری پیامک برای گروه خاصی از مخاطبان

4ـ وبلاگ : یکی از ابزارهای مورد استفاده در روابط عمومی الکترونیک ، وبلاگ ها هستند . امروزه تقریباً در هر ثانیه یک وبلاگ دراینترنت ایجاد می شود و هر روز از اهمیت بیشتری برخوردار می گردد . ویژگی سهولت در راه اندازی باعث رشد وبلاگ ها شده و وبلاگ های فارسی هم در ردیف فعالترین وبلاگ هاقرار دارند و روابط عمومی ها هم می توانند برنامه ها و اخبار خود را از طریق وبلاگ در معرض دید مخاطبان قرار دهند .

5ـ وادکست : یکی از امکاناتی که روابط عمومی الکترونیک از آن بهره می گیرد ویدیو کست و یا وادکست است که عبارت است از قرار دادن فایل های تصاویر ویدئویی بر روی سایت سازمان برای مثال قرار دادن فیلم نشست های خبری و یا افتتاح طرح ها و ... بر روی سایت سازمان

5ـ ویدئو کنفرانس : برقراری ارتباط بدون نیاز به حضورفیزیکی با ویژگی داشتن صوت و تصویر همزمان و از دسته ارتباطات گروهی است که امکان برقراری ارتباطی بین گروهی محدود ا ز افراد را فراهم می آورد .

6ـ پست الکترونیک : روابط عمومی الکترونیک ، پیام ها، اخبار ، گزارش ها ، مقالات ، دعوت نامه ها و ... را به جای فکس از طریق پست الکترونیک برای مخاطبان خود ارسال می دارد و پیام های آنان را دریافت می دارد .

7ـ بلوتوث : روابط عمومی الکترونیک با استفاده از تکنولوژی بلوتوث نرم افزارهای معرفی سازمان و دیگر موارد مورد نظر خود را به مخاطبان انتقال می دهد . بلوتوث می تواند حاوی اطلاعاتی شامل فهرستی از مدیران ،کلیپ کارهای موفقیت آمیز ، ساختار و تشکیلات معرفی سازمان و ... باشد .

 

مجله الکترونیکی :

مجله الکترونیکی یا خبرنامه الکترونیکی ، سند مکتوب الکترونیکی است که در سازمان های دولتی یا غیر دولتی در زمینه های اخبار سازمان ، مسائل آموزشی ، فنی و تخصصی ،فرهنگی و تبلیغاتی و نظایر آن منتشر و به منظور اطلاع رسانی ، ایجاد ارتباط وهمگرایی فکری و جلب نظر و همکاری بین مشتریان بالقوه و بالفعل با سازمان توزیع میشود .

روابط عمومی الکترونیک و انقلاب اطلاعات :

روابط عمومی الکترونیک ، پدیده ای است تکنولوژیک که زاییده انقلاب اطلاعات وارتباطات است و در واقع اگر این تحول علمی ـ تکنولوژیک رخ نمی داد ، روابط عمومی الکترونیک نیز مطرح نمی شد . از سوی دیگر روابط عمومی الکترونیک در درون جامعه ای جریان دارد که آن نیز زاییده همین تحول است و همگام با این تحولات در حال تکامل است.

تهیه سخت افزارها و نرم افزارها برای الکترونی شدن روابط عمومی ها فقط یک سوی ماجراست ، سوی دیگر این ماجرای پرشتاب درک صحیح مخاطب ، نیازها و انگیزه های اوست .با چنین فهمی از حقایق دنیای مجازی می توان برای آینده برنامه ریزی کرد و به موفقیت ارتباط انسانی در روابط عمومی الکترونیک امیدوار بود . همچنین با پیشرفت فناوری های نوین ، نگاهی نو به عملکرد روابط عمومی ها ضروری است .

 

روابط عمومی آنلاین :

روابط عمومی آنلاین درباره استفاده از اینترنت برای ارتباط با مخاطبان یا مراجعان کلیدی وب سایت یا موسسه تجاری ، ایجاد آگاهی و افزایش تماس ، پدید آوردن و حفظ اعتماد به انگاره و مارک و مکاتبه برای حل بحران ها است . بسیار شبیه روابط عمومی سنتی عمل می کند ، فقط مجموعه ابزارهای روابط عمومی آن متفاوت است .

روابط عمومی آنلاین به نحو فزاینده ای به خودی خود اهمیت و مقبولیت پیدا می کند ،زیرا شاغلان روابط عمومی برای افزودن بر اهداف خود در زمینه مراجعان از تکنولوژیهای جدید از جمله اینترنت استفاده می کنند . شاغلان روابط عمومی آنلاین باید درساخت وبلاگ ، ایجاد پیوند ( لینک ) ، سایت های رسانه ای اجتماعی مانند ریگ وبازاریابی موتور جستجو (SEM ) ، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) تبحر کامل داشته باشند . در روابط عمومی آنلاین ارتباط با رسانه ها ، سازمانها ، مردم و سایر مراجعان بصورت آنلاین از طریق اینترنت ، چت روم و پست الکترونیکی صورت می گیرد .

 

ابزارهای روابط عمومی آنلاین :

ابزارهای موجود در روابط عمومی آنلاین یا وب سایت عبارتند از :

1ـ اطلاعیه های مطبوعاتی : اطلاعیه مطبوعاتی را میتوان در روابط عمومی آنلاین مانند روابط عمومی آفلاین مورد استفاده قرار داد . درروابط عمومی آنلاین پیگیری روابط رسانه ای به شکل سنتی آن وجود ندارد ولی توزیع اطلاعیه های مطبوعاتی آنلاین اجازه میدهد خبرهای خود را در موتورهای جستجوی خبرمانند google news و news! yahoo که مورد مشاهده مستقیم مخاطبان قرار می گیرد توزیع کنند .

2ـ توزیع مقاله : نوشتن و توزیع کردن مقالات تخصصی در راهنماهای آنلاین مقالات روش دیگری برای نشان دادن تخصص و ایجاد اعتماد است .

3ـ بهینه سازی موتور جستجو : بازار تخصصی دقیقی درروابط عمومی آنلاین است کل مقصود از بهینه سازی موتور جستجو رویکرد فروش با شیوههای تبلیغاتی ظریف (soft sell ) از طریق عرضه بیشتر و بالا بردن سطح آگاهی به خصوص با قرار گرفتن در رتبه بندی ها است که نهایتاً به کثرت مراجعه به وب سایت و یا فروش خواهد شد .

4ـ خبرنامه های ایمیلی : خبرنامه های ایمیلی را میتوان برای هریک از مخاطبان یا مراجعان اصلی وب سایت به عنوان وسیله ارتباط مستقیم جهت حفظ انگاره ( تصویر ) و قوی نگه داشتن آگاهی نسبت به مارک تجاری مورد استفاده قرار داد .

5ـ پادکست و سمینار اینترنتی : اگر چه سمینارها ابزار موثر روابط عمومی آفلاین هستند اما پادکست و سمینمارهای اینترنتی می توانند همان هدف را تحقق بخشند و بعنوان ابزار دیگری جهت ایجاد شهرتی مبتنی بر نمایش دادن تخصص در بازار تخصصی عمل کنند

شروط تحقق روابط عمومی الکترونیک :

1ـ به کارگیری جدیدترین تکنولوژی های روز در حوزه ارتباطات

2ـ آموزش نیروی انسانی برای استفاده از تکنولوژی های نوین ارتباطی

3ـ تغییر رویکرد سازمانی و فراگیر شدن شیوه های نوین ارتباطی

4ـ برقراری ارتباط ، به رسمیت شناختن مخاطبان ، ارباب رجوع و احترام به خبرنگار ونه فقط صرفاً استفاده از تکنولوژی بدون در نظر گرفتن اصول کار روابط عمومی

روابط عمومی الکترونیک تعاملی است .

تعامل از جمله ویژگی های روابط عمومی الکترونیک است که برای ارسال پیام هایی که میتوانند بازخورد آنی یا خیلی سریع ، زنده یا تعاملی داشته باشند از رسانه های دیجیتال ( اینترنت ، ایمیل و ... ) حداکثر استفاده را می نماید این می تواند شامل فعالیت گسترده و دیگر موارد مهم رسانه های دیجیتالی باشد .

 

برگزاري همايش‌ بین المللی فناوری اطلاعات، روح جديدي در كالبد پژوهشي جامعه فناوری اطلاعات كشور به ويژه پژوهشگران عزیز مي‌دمد. ضمن دعوت از همه اعضاي محترم علمي و دانشجويان دوره‌هاي تحصيلات تكميلي به شركت فعال در همايش بین المللی فناوری اطلاعات، درخواست مي‌شود با ارايه پيشنهادات وارسال مقالات سازند‌ه‌ي خود، كميته‌هاي علمي و اجرايي را در برگزاري هر چه بهترهمايش فناوری اطلاعات ياري نمایید.همایش بین المللی فناوری اطلاعات در تهران برگزار می گردد.یکی از محورهای همایش بین المللی فناوری اطلاعات، روابط عمومی الکترونیک می باشد. پژوهشگر گرامی جهت اطلاع از محورهای همایش بین المللی فناوری اطلاعات کلیک نمایید.

 

 

برچسب ها: فناوری اطلاعات ، آی تی ،مقاله آی تی ، همایش آی تی ، اخبار فناوری اطلاعات ، مقاله رشته فناوری اطلاعات ، همایش فناوری اطلاعات 95 ،همایش بین المللی فناوری اطلاعات ،تجارت الکترونیکی ، بازاریابی الکترونیکی ، دولت الکترونیکی ، روابط عمومی الکترونیک ، شهر الکترونیکی ، امنیت ، درگاه پرداخت الکترونیکی ، استاندارد EDIFACT ، رمزنگاری ، پروتکل های ایمن ، گردشگری الکترونیکی ، فاوا ، فروشگاه اینترنتی ، فضای مجازی ، شبکه های اجتماعی ، استانداردهای امنیت ، دیوار آتش ، شبکه‌ها،آموزش مقاله نویسی ، نگارش مقاله

 

 


559
مطالب مرتبط


لطفا با تكميل فرم ، نظرات ، پيشنهادات و انتقادات خود را در مورد مطلب منتشر شده با ما در ميان بگذاريد.
پيام شما پس از تاييد توسط مدير سايت ، منتشر خواهد شد.
 

 
Captcha


 




مرکز همایش های بین المللی توسعه ایران